Proč se vyplatí pravidelný servis úpraven vody?
Úpravny vody jsou sofistikovaná zařízení, která vyžadují pravidelnou kontrolu. To platí zejména pro všechny namáhané komponenty. Pokud chcete, aby vaše úpravna vody pracovala efektivně a dlouho, pravidelný servis bude nezbytností. Co takové kontroly obnáší a jakým problémům předcházejí?
Běžný servis úpravny vody zahrnuje kontrolu bežného provozu zařízení, provedení potřebných seřízení a ověření provozních parametrů, výměnu opotřebovaných dílů a čištění celé stanice.
Tento servis obvykle probíhá alespoň jednou ročně nebo podle specifických technologických potřeb. Pravidelný servis má za cíl minimalizovat riziko závažných poruch zařízení a zajistit správný chod celé instalace. To je důležité zejména ve velkých podnicích, kde má kvalita vody vliv na fungování dalších zařízení nebo přímo na kvalitu výrobků (např. potravinářství, farmacie).
Servis úpraven vody
Mezi klíčové výhody pravidelného servisu stanic a zařízení pro úpravu vody patří:
1.Přístup k upravené vodě bez přerušení
Pravidelným servisem zařízení zabezpečíte bezporuchový chod a dodávku vody s konzistentní kvalitou. Správně upravená voda napomáhá prodloužit životnost i dalších připojených zařízení (např. armatury), což ovlivňuje kvalitu výsledného produktu ve výrobním procesu. Pravidelný servis zaručuje, že voda splní příslušné normy kvality, což je podstatné zejména pro odvětví zdravotnictví či potravinářství.
Čistá voda bez přítomnosti bakterií znamená bezpečí též pro hosty ubytovacích zařízení a minimalizuje riziko vysokých pokut v případě hygienické inspekce.
2.Prevence poruch
Díky pravidelnému servisu může dojít ke včasné výměně opotřebovaných dílů, čímž se předchází poruchám a výpadkům v celkovém provozu stanice. Tímto způsobem je zajištěno, že jeden defektní prvek neovlivní kvalitu práce a životnost ostatních komponentů. Pravidelná kontrola umožňuje přesně zhodnotit výkonnost systému a reagovat včas na případné nesrovnalosti v provozu stanice. Pro zákazníky to ve finále přináší větší úspory a nemusí tak čelit nákladům spojeným s jednorázovými výdaji.
3.Prodloužení intervalu výměny komponentů
Pravidelným seřizováním úpravny a případným čištění komponentů dochází k tomu, že se spotřební díly opotřebovávají pomaleji, což samozřejmě opět přináší úspory. Během návštěvy technika dochází k důkladné kontrole činnosti prvků stanice. Hodnotí se jejich stav a jestli v zařízení dokáží na 100% plnit svou funkci. Kromě toho probíhá diagnostika ovladačů a elektronických dílů. Zvláštní pozornost je věnována stavu spotřebního materiálu s posouzením míry jeho opotřebení.
4.Nižší provozní náklady
Servisní specialista kontroluje průběh všech pracovních fází a opravuje nastavení odpovídající mimo jiné: na spotřebu spotřebního materiálu, vody, energie a dávkovaných látek. Pro zákazníky to znamená nižší provozní náklady a nižší účty za energie, což vede k velkým úsporám na měsíční bázi.
Obchodní manažer